top of page
פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים

כיצד לבחור את שרת ה- VPS המתאים עבורכם?


רגע לפני שאתם בוחרים בחברת אחסון לאירוח שרת VPS, רצוי שתיקחו בחשבון מספר גורמים שעשויים להשפיע על הבחירה שלכם.

ווינדוס או לינוקס

הפרמטר הראשוני אליו יש להתייחס, הוא סביבת העבודה של ה-VPS - אותו אתם מעוניינים לשכור. האפשרויות שעומדות לרשותכם הן ווינדוס או לינוקס. אם קיים ברשותכם אתר וורדפרס, רצוי מאוד לבחור בלינוקס, אך אם האתר שלכם פועל ב- ASP או DOT Net תצטרכו להשתמש בסביבת עבודה של ווינדוס. ווינדוס ולינוקס שונות במהות, אך היתרון המרכזי של לינוקס על פני ווינדוס הוא החיסכון בעלויות הקבועות של הרישיון.נוהל או לא מנוהל

בשרת שיתופי, לא תוכלו לקבל גישת root לשרת, כך שהדרישה לשירותי ניהול אינה עולה כלל. לעומת זאת, כשמדובר בשרת וירטואלי, הניהול מועבר כולו אליכם. כך, שלמעשה נוצר צורך בגורם שינהל, יטפל ויפקח אחר עדכוני מערכת ההפעלה וביצועי השרת. אם הניהול של VPS שלכם מופקד בידי חברת האחסון, אז זה נקרא שירות מנוהל, אך אם השירות לא מנוהל, האחריות על ניהולו מופקדת בידכם.

שירות לא מנוהל דורש מכם לפקח ולשמור על הביצועים של השרת באופן מסודר ותקין. אם תוכנת השרת שלכם קורסת או שאתם נתקלים בפריצות אבטחה, ההתמודות עם הכשלים והאחריות לתיקון חלה עליכם המנהל היחיד VPS שלך.

שירות מנוהל הוא פתרון אידאלי עבור לקוחות, שאין ברשותם את הידע הנחוץ לניהולו המלא של שרת, לדוג' עדכונים שוטפים של מערכת ההפעלה והאפליקציות השונות. בנוסף, שירות מנוהל טומן בחובו שירותים בסיסיים כמו כיבוי, אתחול מחדש של השרת ותיקונו. במידה וקיים בארגון איש טכני שיוכל להתמודד עם האתגרים הללו, תוכל לחסוך ולבחור ב-VPS לא מנוהל, מה שצפוי לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה.


חברות אחסון רבות מציעות שירות מנוהל כברירת מחדל, כך שאם אתם יודעים כיצד לנהל את השרת בעצמכם, מומלץ לבחון אפשרות של ספק שאינו מחייב אתכם לשלם על שירות שאינכם זקוקים לו.

חשוב להדגיש, ששירותי ניהול שרתים וירטואלים משתנים בין ספק לספק, כך שלצורך העניין שירות מנוהל בחו"ל יכול לעלות לכם $100 לחודש, זאת לעומת ספק ישראלי שעלותו נאמדת ב-250 ש"ח לחודש. בטרם תבחרו ספק, אנו ממליצים לבצע השוואה מקיפה בין מספר חברות.


מחיר


כמו בכל רכישה, גם כאן למחיר יש חלק חשוב בהחלטה שלכם. עם זאת, בשונה מתחומים אחרים בהם המחיר "הזול" מהווה גורם חשוב בהחלטה שלכם, בבחירת VPS - לא מומלץ להסתמך רק על המחיר. מדוע? כי כאשר בוחרים במוצר רק על בסיס העובדה שהוא זול מהמתחרים ומתעלמים מכך שבחברות אחסון רבות אינן מקפידים על סטנדרטים קפדניים ביותר של רמת שירות ועמידה באספקת המשאבים עליהם משלם הלקוח, כאן יכולות להתעורר בעיות רבות.

המחיר עבור שרת VPS משתנה במידה ניכרת, פשוט בשל העובדה שסביבת האירוח והצרכים משתנים בין כל לקוח. עלויות אירוח של שרת VPS תלויות בגורמים רבים, כגון אפשרויות התאמה אישיות, מפרט החומרה, רמות שירות, ועוד.


שרידות והתמודדות עם עומסים

פרמטר חשוב נוסף בבחירת שרת VPS, עוסק בקיומו של משאב גיבוי במקום, במיוחד במרכז הנתונים. אם אספקת החשמל הסדירה נופלת, חשוב לוודא שבמקום קיימים גנרטורים ומערכות UPS. אם שרת אחד עמוס, צריך להיות שרת חלופי ב-Standby. בנוסף, אם השירותים של הספק נקטעים, צריך להיות לו הסדר חלופי.


מצד שני, חשוב מאוד לוודא שלספק האחסון יש יכולת להתמודד עם עומסים גבוהים שמופיעים בצורה פתאומית. עומסים אלו מתרחשים בדרך כלל בשל שימוש של משאבים מיותרים במערכת. במידה וספק האחסון שלכם מצליח לספק בהצלחה את הפרמטרים הללו, תוכלו להנות מ-Uptime גבוה וביצועים יציבים.


מפרט השרת

תצורת השרת ממלאת תפקיד חשוב בכל הקשור למילוי הביצועים של המערכת או אתר האינטרנט שלכם. כשניגשים לחברת אחסון, יש לברר מהי קיבולת המעבד שתקבלו, כמה זיכרון RAM ומה נפח הדיסק שיוקצה לכם? מלבד זאת, חשוב מאוד לברר לגבי האיכות של השרת הייעודי עליו רץ ה- VPS שלכם. אם לא מדובר בשרת של מותג בעל קיבולת גבוהה, אז הבסיס שלו חלש וכך גם יהיו הביצועים שלו.


זכרון RAM ונפח דיסק


כמה זיכרון RAM ונפח דיסק מוצע לכם? דרישות המינימום של שרת VPS עומדות על 1GB זיכרון RAM ו-20GB נפח שטח דיסק. הצרכים המדויקים שלכם עשויים להשתנות ברגע שה-Traffic באתר האינטרנט שלכם יגדל וכך גם לגבי נפח הדיסק. תעבורה.

האם יש הגבלות תעבורה בשירות ה-VPS של ספק האחסון שלכם? במידה וכן, רצוי לברר מה הן האפשרויות שעומדות לרשותכם, כאשר אתם עוברים את המגבלה. חשוב לציין, שכיום ניתן למצוא ספקי אחסון רבים אשר אינם מטילים מגבלות תעבורה.

מערכת הפעלה ועדכונים


מהן האפשרויות שלכם במערכת ההפעלה של ה- VPS? האם האתר שלכם חייב לרוץ על גרסת לינוקס ספציפית? יש לוודא, שספק ה-VPS שלכם מספק את הגרסאות העדכניות של מערכת ההפעלה וכמובן טורח לעדכן אותם באופן קבוע.


גיבויים

איזה סוג של פרוטוקולי גיבוי נמצא בשימוש? כיצד דואגת חברת האחסון להגן על ה-DATA וקבצי האתר שלכם?

כתובות IP

כמה כתובות IP הינכם מקבלים כחלק מהשירות הבסיסי? כתובת IP אחת? מה העלות של כל כתובת IP נוספת?

מעבד

שרתי אינטרנט נוטים לעשות שימוש מועט יחסית ב-CPU, אלא אם אתם מתכננים להפעיל שרת משחק. רצוי מאוד שתוודאו כי אתם אכן מקבלים את כמות הליבות עליהם אתם משלמים.

תמיכה בלקוחות

חברת אחסון יכולה להציע מפרט עשיר ותכונות רבות, אך אם התומכים שלה לא עומדים לרשותכם בזמנים בהן מתעוררות תקלות, מה כל זה שווה? במצבים כאלה, רצוי לבחור בחברת אחסון שידועה בצוות תמיכה מיומן ומקצועי אשר מסוגל להתמודד עם האתגרים הצפויים. כמו כן, אם חברת האחסון אינה מספקת תמיכת לקוחות בחירום 24/7, היא אינה מקצועית וזו בהחלט סיבה מספיק טובה לפסול אותה.


סיטואציה שבה לא תהיה לכם גישה לאתר האינטרנט או לאפליקציה שלכם במשך כמה שעות, יכולה בהחלט לפגום בעסק שלכם ורצוי לסכם את הסוגיה הזאת מראש עם חברת האחסון.


ארכיון
חיפוש על פי תיוגים
אין עדיין תגים.
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page