top of page
פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים

אינטל משיקה מעבד בודד עם 72 ליבות


אף על פי, שאינטל כבר הודיעה על צימצום מוצריה בתחום השבבים, היא מכריזה על השקת מעבד עם לא פחות מ-72 ליבות המיועד עבור מחשבי על. המעבד החדש הוא מסדרת מוצרי Xeon Phi הנועד לביצוע חישובים מתמטיים רבים בזמן קצר כמו מחשוב ענן, מרכזים גרעיניים ובינה מלאכותית וצפוי לשמש כל מרכז פיתוח הדורש עוצמת מחשוב גבוהה במיוחד.

המעבד מפלטפורמת Knights Landing, הוא דור שני של משפחת Xeon Phi שהיה זמין עד כה רק ככרטיס עצמאי בממשק PCI Express. כעת מדובר במעבד עצמאי המשולב בלוח ייעודי המהווה שרת שלם שמסוגל לפעול בפני עצמו ויכול להשתלב כחלק ממערך של שרתים על גבי פתרון מתוצרת אינטל. הטענה של האחרונה היא שארכיטקטורת Knights Landing מסירה את צוואר הבקבוק שהיה עד כה בכרטיסי Xeon Phi בממשק PCIe וכתוצאה מכך, יוכל המעבד יוכל לספק עד פי 5 יותר ביצועים ופי 8 יותר ביצועים לוואט בודד.

מעבד זה הוא גם הראשון מסוגו, שמשלב את טכנולוגיית Omni-Path, שבב המשולב במעבד לצורך תקשורת נתונים במהירות של עד 100 ג’יגה-ביט בשנייה. השבב מאפשר להעביר נתונים באופן מהיר בין שרתים או מערך שרתים. המעבד יושב על תושבת LGA 3647 המוכרת גם בשם Socket P, ומספר הפינים הגדול הוא בשל תוספת החיבור של Omni-Path.

המעבד צפוי להיות זמין במספר דגמים בטווח מחירים של בין 2430 דולר ועד 6250 דולר ל-64 ליבות ו-256 נימים (Threads) ועד 72 ליבות ו-288 נימים, כולם בליתוגרפיית ייצור של 14 ננו-מטר ועם 36 מגה-בייט של זיכרון מטמון (L2) ותמיכה של עד 384 ג’יגה-בייט זיכרון DDR4.


ארכיון
חיפוש על פי תיוגים
אין עדיין תגים.
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page