top of page
פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים

מהו שרת וירטואלי ומדוע הפך לכל כך נפוץ?


שרת וירטואלי Virtual Private Servers = VPS הוא למעשה חלק משרת ייעודי עליו התקינה חברת האחסון / נותן השירות מערכת וירטואליזציה. ייעודה של מערכת זו הוא לחלק את השרת למספר שרתים, ולספק בו זמנית שירות למספר לקוחות. כאשר בוחרים לשכור שרת וירטואלי, יש לוודא שספק השירות מקפיד לא לעשות שימושים אחרים בשרת שמחזיק את מערכת הוירטואליזציה, מאחר וזה עלול לפגום ולהזיק למערכת הוירטואליזציה.

שרת וירטואלי בדר"כ משמש לאחסון אפליקציה, מערכת או אחסון אתרים. אתרי מסחר / חנויות וירטואליות נוהגים לעשות שימוש בשרתים וירטואליים בשל דרישות המערכת למשאבים גבוהים ומטעמי אבטחה. לקוחות נוספים אשר נוהגים לשכור שרתים וירטואליים, הם חברות לבניית אתרים אשר נוהגות להציע שירותי אחסון ללקוחותיהן על גבי אותו שרת.

כיצד עובד שרת וירטואלי?

כפי שצוין בפתיח, שרתי אחסון חזקים מחלקים את משאבי השרת באמצעות מערכת וירטואליזציה למחיצות אחסון נפרדות, כאשר לכל אחת מהן מוקצים RAM ו-CPU על בסיס צרכי הלקוח. כל בעל שרת וירטואלי זוכה לאוטונומיה מוחלטת ורשאי להתקין תוכנות, מסדי נתונים ואפליקציות מותאמות אישית. בשונה משרת שיתופי בו מתחלק השימוש במעבד וזיכרון ה- RAM בין המשתמשים, בשרת וירטואלי יש חלוקת משאבים ברורה.

בשרת וירטואלי מקבל המשתמש גישת RDP (שליטה מרחוק בשרתי וירטואלי Windows) או גישת SSH עבור שרותי וירטואלי לינוקס. בדומה לשרתים ייעודים, גם בשרת וירטואלי ניתן לבצע הפעלה מודשת (ריסטארט) וספקי אחסון רבים מאפשרים לקבל גישה מלאה לביצוע פעולה זאת. כמו כן, חלק מהחברות מספקות גישה להפעלה / כיבוי מלאים של השרת.

יתרונותיו של שרת וירטואלי

למעשה, לשרת וירטואלי ישנם יתרונות רבים, אך העיקרי שבהם הוא ניצול מירבי של יכולות השרת וכמובן חסכון עצום בעלויות האחסון. אפשרות הוירטואליזציה מאפשרת לדוג' לנצל את העובדה שהעומס על כל שרת משתנה בשעות, כך שניתן לחסוך עלויות ולוותר על רכישה של מספר שרתים ייעודים.

1. גמישות וניצול מירבי - היתרון המובהק של שרת וירטואלי היא מידת הגמישות שלו בכל הקשור לרכיבי החומרה, כאשר ניתן להתחיל במפרט בסיסי ביותר שאמור להספיק לתקופת הפיתוח, אך כאשר הוא מסתיים והעומסים גדלים - ניתן להגדיל את המשאבים. למעשה, באפשרותו של הלקוח עומדת האפשרות להגדיל, להקטין ולשנות בלחיצת כפתור את מהירות המעבדים, כמות הזיכרון או נפח הכונן הקשיח.

2. עלויות - נושא העלויות הוא נדבך חשוב, בייחוד כשמדובר במיזם חדשני אשר נלוות לו הוצאות רבות. עלויותיו של שרת וירטואלי נמוכות באופן משמעותי משרת יעודי, כך שניתן להתחיל עם שרת בסיסי בעלות של כ-100 ש"ח לחודש. למעשה, ניתן לחסוך עלויות חודשיות של כ-500 ש"ח בהשכרת שרת או בעלויות הנאמדות בעשרות אלפי שקלים בשנה בעבור רכישה ואחסון שרת.

3. אספקה - לבחירה בשרת וירטואלי קיים יתרון משמעותי בדמות אספקה מיידית. ספק השירות מבצע את ההתקנות הנדרשות ובסיומן מעביר ללקוח את פרטי הגישה לשרת, כאשר אספקת שרת ייעודי תלויה בהמתנה לא מבוטלת וקבלת השרת מהיבואן.

4. סביבת עבודה מקצועית וסטרילית - שרת וירטואלי המשמש לאחסון אתרים מהווה פתרון יעיל ומשתלם עבור לקוח המבקש להנות מיתרונותיו של שרת פרטי. ראשית, הוא זוכה לסביבת עבודה פרטית והפרדה מוחלטת בינו לבין משתמשים אחרים בשרת. כמו כן, הלקוח נהנה מרמת אבטחת מידע גבוהה ובמרבית החברות השירות כולל שירותי ניטור וגיבויים של עד 14 ימים אחורה. עם זאת, הוא נדרש לבצע תחזוקה שוטפת בעצמו או לשכור שירותים אלו. השירות אולי יקר משרת שיתופי, אך משתלם משרת ייעודי. משרת פרטי, וזאת תוך הפרדה גמורה בינו לבין משתמשים אחרים באותו שרת.

חסרונותיו של שרת וירטואלי החיסרון הבולט בשרת וירטואלי הוא הדרישה שלו מהמשתמש להיות בעל ידע טכני בניהול שרתים ויכולות תכנות ברמה בסיסית +. כמו כן, שרת וירטואלי חלש משרת פיזי, מאחר וקיימת שכבה וירטואלית באמצע. כמות המשאבים בו מוגבלת, מאחר והיא מתחלקת בין מספר משתמשים, כך שגם אם תהיו מוכנים לשלם על שימוש בחלק גדול יותר של השרת, לא תמיד הדבר יתאפשר מאחר והוא כבר נמצא בשימוש של משתמשים אחרים.


ארכיון
חיפוש על פי תיוגים
אין עדיין תגים.
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page